Automobil-Serviceberater/in

Indien

5 Jahre Erfahrung

Geburtsdatum:

Staatsangehörigkeit:
indisch

26005041

Hochschulstudium

Zeitraum
Abschluss / Fachbereich / Hochschule
Schwerpunkte

09/200804/2013

abgeschlossen

Bachelor of Engineering (BE)
Fahrzeugtechnik

, Indien

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Berufserfahrung

Zeitraum
Tätigkeit / Unternehmen
Aufgaben

06/2015Bis heute

Service engineer

, Indien
Referenzen sind auf Anfrage erhältlich

Handled all types of warranty claims of dealer & maintained 0% percentage rejection rate. Job controlling at work floor. Escalating technical issues to Renault technical team in the absence of technical coordinator.

06/201306/2015

Service advisor

, Indien
Referenzen sind auf Anfrage erhältlich

Completing the required service in customer vehicle as per customer requirement with atmost responsibility. Face to face customer handling. Spare parts ordering as per customer requirement. Coordinating service team which includes floor supervisor & technicians to deliver good quality service to customers. Taking test drives if required. Providing estimate for the work to be done on the vehicle.

  • Dokument_Praxis_021.jpg

04/201205/2013

Technician

, Indien
Referenzen sind auf Anfrage erhältlich

Trainee technician at Kerala Govt authorized heavy vehicle workshop.

  • Dokument_Praxis_011.jpg

Aus- und Weiterbildung

Zeitraum
Abschluss / Institut
Inhalt

Weiterbildung

13.12.201517.12.2015

abgeschlossen

Warranty manager

, Indien

Weiterbildung

12.03.201415.03.2014

abgeschlossen

Level- 1 service advisor training

, Indien

Sprachkenntnisse

Sprache
Level
Prüfung / Zertifikat
Englisch
Konversationssicher (B2)

Teilnahme-Zertifikat auf Niveau C2

  • Dokument_Sprache_011.jpg

Hindi
Verhandlungssicher (C2)

Malayalam
Muttersprache

Tamilisch
Gute Grundkenntnisse (A2)

Weitere Fähigkeiten

Kompetenzen
Führerscheine
Interessen, Hobbys, Persönliches

• Good Knowledge of automotive components and machineries.
• Ability to absorb the concerned problems and customer issues at first instance and provide suitable remedial measures to the problem.
• Warranty policy comprehension.
• Negotiation skills
• Ensure work quality in accordance with the compliance.
• Ability to handle statistical analysis.
• Ability to co-ordinate with suppliers, technicians, and technologists to meet the target up to end user satisfaction.
• Experience conducting internal audits.
• Excellent communication skills with good grasping aptitude of the automobile equipment.

  • Kraftrad
  • PKW
  • LKW
  • Bus zur Personenbeförderung (ab 9 Personen + Fahrer)

So geht's